Alku.

Mä varmaan viimeset kymmenen minuuttii yritin miettii miten mä alottaisin,mulla on monia asioita mielessä mistä haluun kertoo tällä kertaa. Mut alku,tai no nää mun "alut" ni minkä mä siihen laitan, ei tullu oikeen mitään järkevää mieleen. Shoppailu on mm. yks asia joste haluun puhuu. Sit sain ensimmäisen kommentin tänää :D! Siihenkin haluun ns.vastata ja kertoo juttuu. Naisellisuuden vaikeus. Leipominen. Huh huh et en halunnu sellasta pitkää sadan miljoonan sanan kappaletta et mielummin kevyempi alku, jonka sainki nyt kirjotettuu ni pääsen asiaan! Mutta voi voi,millä alottaisin ;o ?

Shoppailu.

Ei hätää mä en aio jaarille siitä kuinka ihanaa on shoppailla,koska must ei oo! Viimeks tänään mä jouduin shoppailemaan. Mun piti pikkusystan (ikää 9) kans shoppailee sille juhla kengät huomisiin häihin. Niiden piti olla valkoset tai hopeet, mieluusti balleriinat tai matala kiilakorko tai mahd. pieni korko. No! Siispä suunnattiin jumpoon (Kartsa oli mukana kyysämässä). Käytiin Dinskossa,Andiamossa,K-kengässä,H&M'ssä,Aleksi 13,Mekka,Bianco,Stokka,CIttari,Prisma,Kappahal,Vero Moda,Anttila ja kaikki kaupat joissa vois olla yhtään juhlakengän näköstä jalkinetta! Helvetin hienoo, kesä päätty ni syys mallitot hyllyssä = ei balleriinoja melkeen missään! Jotai rumia nahka kävelykenkii, okei löyty jtn vaaleseen päi olevia korkkareita mut anni ei sellasilla kävele. Sitte mä päädyin sellaseen valintaan että ostettiin vaaleet laventelin/vaaleenpunasiin pienikorkosiin kenkiin. Mä ite personally rakastan kenkiä! Etenki korkkareita,mun naisellisuus :'D Ah kuinka monet kengät oisin halunnukkaan itelleni <3 Hinta haarukka onki sitte ihan mukava 0:-) Niin tässä oli tuo tämä päivä. Mutta mutta yleensä ottaen shoppailusta sen verran. Eli mä en tykkää shopata,okei mä tykkään kierrellä kauppoja huvin vuoks ja jos jotai kivaa sattuu silmään ja siihen on varaa niin kyllähän se mukaan lähtee! Kaikkein eniten vihaan housu ostoksia! Kun niitä mulla ei koskaan oo tarpeeks enkä oikeen ikinä löydä niitä mistään D: Sitte ku löytyy ni kyllä mä ne yleensä saan :'D Kaikkein inhottavinta on ku mutsi sanoo että "nyt menet ettimään itelles uusia vatteita,etenki niitä housuja ja sellasta mitä tä tarviit!" Sillon siit tulee sellanen paine et on pakko löytää jotain enkä enää halusi mennä ensimmäiseenkää liikkeeseen! Mut huvikseen voi kavereiden kaa kierrellä. Sillon ku ite on jotai ostamassa,vaikka niitä housuja niin mua niin inhottaa ku on pakko käydä sovittamassa että onko hyvä,jos ei oo niin sitte toinen koko tai ettii uudet housut,sitte niitäki pitää kokeilla ja housuja pitää ramapata edes takas jalkoihin :x yök! Se siitä shoppingin ilosta!

Naisellisuus.

Se on aika laaja käsite. Jollakiin se meinaa että on joku bimbo povipommi, jollakki se tarkottaa että on vähän sipassu meikkii ja on joku mukava vähän naisellinen vaate päällä. Mulle naisellisuus on just se käsite mitä mun pitäis olla, jota mun mutsi toivoin multa. Ja välillä nää mun "naisellisuus kohtaukset" on niitä hetkiä jollon vetäsen meikit naamaa,mekon ja muuten vaan tosi naiselliset kuteet niskaan ja näytän enemmän tytöltä ku normaalisti. Mun kasvot on siitä jännät että ne on aika kulmikkaat jotka suo mulle sen edun että näytän jätkältä,mutta toisaalta sitte ku meikaan naisellisesti ja on sellaset vaatteet ni oon ihan tyttö :'D Oon androgyyni! Niinku mun jotkut ihanat kaverit sanoo ( fi.wikipedia.org/wiki/Androgyyni ) Mutta emmä itteeni osaa oiken muukskaan luokitella, hyi kuinka kamalan kuulosta "luokitella",ketään ei pitäis luokitella yhtään mihinkään. Anygays. Sit mun naisellisia perus piirteitä on se etten mä yrittämällä yritä muuttu mieheks, mä en valita siitä että mä oon nainen,musta se on etu olla nainen! Koska mä voin pukeutuu miehisesti,eikä mua katota vinoon tai naisellisesti laittaa mekon ja olla oma itteni,eikä mua katota vinoon! Mutta jos mä olisinki syntyny pojaks ja mä olisin tällänen, niin ai että ku laittas mekon niskaan ni helvetti sua katoittais ku friikkii! Se on naisen etu. Ja mm. yks syy miks en haluu muuttuu mieheks. Olishan se aika jännä jos parta kasvais ja ääni mörenis entisestää ja lihasmassa kasvais. Mut joo ei oo mun juttu. Mä oon ihan tyytyväinen tähän. Musta naisen ikäviä puolia on just menkat. yök..... ei niistä enempää,poikia kiinnosta ja muut tytöt tietää tunteen! Sitte sheivaaminen, se on inhottavaa ku on kaikki paikat karvoja täynnä! Niitä saa sitte olla ajelemassa pois minkä kerke ja sitte kutittaa ja raavituttaa ku ne kasvaa takas! Nyt ku talvi tulee ni ah! Eipä tarvii miettii millasessa kunnossa sääri karvat on! Mulla ei oo jätkää tai muijaa valittamassa siitä jos ne ei oo ajeltuina, eli antaa karvojen kasvaa,mulla on kuitenki pitkät housut jotka peittää ne! Hmm Kasvojen hoito. Mä tänää kuorin mun kasvot,ah kuinka pehmeet ne onkaa :) Oon sen verran naisellinen että mieluusti kuorin lärviäni ja hoidan sitä, ja no oon niin pinnallinen että mua ärsyttää jos se ei oo kunnossa! Nyt etenki kesällä ni naama kukkii finnejä ni nyt ku alkaa ilmat viilenee ni naama on sitte taas niin kuiva että se perkele hilseilee! saatana mikää ei oo oikee hyvä. Ni nyt enen talvee on hyvä ottaa jotai kasvo naamioita ja syvä hoitoja ku ei oo naama niin kuiva valmiiks. ku kuitenki vaikka olis "kosteuttava" naamio ni kyllä se kuituttaa ulkosesti! Sitte talvella voi rasvata miten huvittaa!

1 kommentti.

Kuinka ilonen mä olinkaa tänää ku huomasin että mulla on yks kommentti! Ihka ensimmäinen sellanen :) Kiitos Orinea siitä! Vaikka olikin kaveri ni mitäs väliä, ja vaikka tiijän että mun exä (joka siis on kans mun kaveri) stalkkaa tätä, ja ehkä pari muutaki kaverii semi-stalkaa tätä mutta ei ne mulle siitä kommentoi. Niin ni oli silti ihanaa ku ihan tänne oli kirjotettu n____n! tälläset pienet asiat saa päivästä paremman ja saa hymyilee että sentää joku viittii mun jorinoihin jotai sanoa! Koska enen sitä musta vaan jotenki tuntu niin tyhmältä kirjottaa ja mietin ettei kukaan kuitenkaa lue tätä :( ! Noh mutta! Mun piti ihan vastatakkin tätä kommenttiin, koska tossa ei oo mitään fiksu "vastaa" nappia niin aattelin korjottaa seuraavaan kirjotukseen sitte! Joo ei toi Lancômen kynä mistää halvimmasta päästä ookkaan :C ja siks en oo saanukkaan aikaseks ostaa uutta :') Se on onneks normi meikkikynää pidempi, normi lyijärin kokonen,ehkä jota pidempi :o ja maksaa n.25-30€! Mä en oikeestaan tarvii muotovaahtoo et saisin hiuksen kokotettuu, sen "alustamana" hiusta on hempompi muotoilla! Näin siis lyhyeen hiukseen,pitkää en oo oikeestaan koskaan yrittäny edes laittaa! Punanen Got2b on just se Got2b Sexy,sehän on siis perjaatteessa "tuuhentava" peruslakka,ite en oo käyttäny joten kokemusta kyseisetä tuotteesta ei löydy.

Hiuksista vielä sen verran että tossa muutama aamu sitten kokeilin sen Nivea'n Volume Sensationin. Voin sanoo että se on nykyään mun must have -listalla! Ja sinne ei oo hiustuotteiden helppo päästä,mulla on korkee vaatimus taso! Vaikka pullossa sanotaan että märkään hiukseen niin kokeilin ihan kuivaan (vaikkakin olin aamulla pessy hiukset) Eli testin aikana puhtaat,kuivat. Föönin kanssa,kyllä. Suihkutin sitä aluks ihan kauttaltaan hiuksiin fööni päälle ja vähä viispiikkisellä haroin "haluttuun muotoon" eli pystyyn. Niin ne meni JUST täydellisesti,ei tahmannu,luonnollinen loppu tulos, aikaa meni ehkä 2 minaa! Siis uskomaton, se niinku päihittää jopa mun rakkaan ykkös tuotteen Got2b Gluedin! Laitoin sitä vielä varmuuden vuoksi hiusten päälle "verkoks".Kannattaa kokeilla

Hajuvesiin on todellakin uponnu pitkä penni :D Koska kaikki on hankittu vuoden 2009 alusta tähän päivään mennessä! Ainaki kaiki miesten ja suurin osa naisten tuoksuista! Mutta, mä en oo ostanu niistä omilla rahoilla ku ehkä kaks. ;)

 

Leipominen.

Mä ite rakastan leipomista! Just siks lupauduinki tekemään mun parhaan kaverin synttäri kakun ja sitte teen sinne kans muffinssei :) Nyt tänää kävin ostaa vähä lisää kaikkee mitä tarviin. Huomenna pitäis kakut (kolme kerroksinen kakku) täyttää! Alimpaan kakkuun tulee täytteeks mansikka-vadelma-rahka-kermavaahto sekotus. Tokaan/ keskimmäiseen kakkuun tulee sitte Banaani ja keltanen kermavaahto. Kolmanteen/Ylimpään tulee Valkosuklaa nougat mousse! Ja koristelen koko roskan kermavaahdolla! Osittain vaalenpunasella kermavaahdolla, osittain sitte valkosella :) Kakun päälle teen valkosen marsipaani tiaran. Ja sitte teen sinisiä ja valkosia marsipaani kukkia! Tänään teen vielä koristeet että ne kerkee kovettua jääkaapissa yön yli. Huomenna sitte tosiaan ois kakkujen täyttö ja varman sipasen kermavaahdon tasaseks pintaan ja sitte lauantaina ennen neljää ni koristelen sen loppuun! Huomenna pitää tehä vielä ite kortti (Sankarin käsky!). Tänään on neitokaisen oikeat synttärit,onneks olkoon rakas <3 Muuten sit leipomisesta! Mä yks yö sain täydellisen idean että leivompa mokka paloja! Sitte aamulla leivoin pellillilisen mokkapaloja :) hyviä oli,ainaki muista. Mä tein kans "jämä kakun" kun noista täytekakuista piti ottaa kahesta kerroksesta just pois reunoja niin ne kasasin siististi vuokaan,laitoin mansikka hilloa päälle ja kermavaahdon(johon sekotin liivatetta) ja se siihen koko komeuden päälle ja kylmään hetkeks ni maistu kaikille tosi hyvin! Ei ollu erityisen hyvän näköstä eikä koostumukseltakaan,mutta mutsin sanoin "Oli muuten tosi hyvää, vaikka ei siltä näyttänykkää!". Ja silti te kaikki mun rakkaat kaverit epäilette mun kokkaus taitoja! Ja teen muutenki hyvää ruokaa. Ainaki mun exä tykkääs (vai pitäiskö sanoo tykkää?) mun ruuista.

Se siitä! I'm off to bake! ;D Ja laittakaa rakkaat rohkeesti kommentii ja palautetta. Oli sitte random tai joku frendi :)